Tällä sivustolla
- Terveys
Tavallisissa sairauksissa sinua auttavat terveysasemat. Jos tarvitset kiireellistä hoitoa muuna aikana, mene päivystykseen.
- Liikenne
Joukkoliikennevälineitä ovat bussit, lähijunat, metro, raitiovaunut ja Suomenlinnan lautta.
- Apua arjessa
Jos tarvitset neuvoja ja apua arjessa selviytymiseen, ota yhteyttä Helsingin kaupungin sosiaalipalveluihin.
- Päivähoito ja koulutus
Ennen koulun aloittamista lapsi on yleensä päivähoidossa ja esiopetuksessa. Peruskoulu alkaa sinä vuonna, kun lapsi täyttää 7 vuotta.
- Jätteiden lajittelu ja kierrätys
Jätteiden lajitteleminen säästää luontoa ja vähentää kaatopaikkojen aiheuttamia ongelmia.
- Vapaa-aika
Helsingissä voi harrastaa ja viettää vapaa-aikaa esimerkiksi kirjastoissa, museoissa, liikuntapaikoissa ja kulttuuritaloilla.
Sinua saattaisi kiinnostaa

Helsingin kaupunki
Helsinki on Suomen pääkaupunki. Helsingissä sijaitsevat Suomen eduskunta ja hallitus. Kaupungissa on noin 700 000 asukasta.

Tavalliset sairaudet
Helsingissä on monta terveysasemaa. Kun tarvitset hoitoa tavalliseen sairauteen, ota yhteys terveysasemaan, joka on lähimpänä kotiasi.

Matkaliput ja vyöhykkeet
Helsingin seudun liikenteen matkustusalue eli HSL-alue jaetaan neljään vyöhykkeeseen. Ne on nimetty kirjaimilla A, B, C ja D.
