Hätänumero 112

Soita hätänumeroon 112 kiireellisessä hätätilanteessa, kun henki, terveys tai omaisuus on vaarassa.

Hätänumeroon vastaava päivystäjä hälyttää paikalle tarvittaessa

  • ambulanssin
  • poliisin
  • palokunnan
  • meripelastuksen
  • sosiaalitoimen edustajan.

Hätänumero 112 toimii kaikkialla Suomessa. Voit soittaa hätänumeroon ilmaiseksi kaikista puhelimista. Älä laita numeron 112 eteen suuntanumeroa – nämä kolme numeroa riittävät.

Näin hälytät apua

  1. Soita numeroon 112.
  2. Kerro, mitä on tapahtunut.
  3. Kerro tarkka osoite ja kunta, jonne tarvitset apua.
  4. Vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin.
  5. Toimi annettujen ohjeiden mukaan.
  6. Lopeta puhelu vasta sitten, kun saat siihen luvan.