Musiikki

Helsingissä esitetään paljon musiikkia. Voit käydä kuuntelemassa musiikkia esimerkiksi konserteissa.

Konsertteja järjestetään konserttisaleissa, kulttuurikeskuksissa ja musiikkiopistoissa. Helsinkiläiset voivat käydä konserteissa myös muissa kaupungeissa, kuten Espoossa ja Vantaalla.

Helsingin kaupunginorkesteri

Orkesteri esittää klassista musiikkia Helsingin musiikkitalossa. Konsertteja voi katsoa internetistä Helsinki-kanavalta. Helsinki-kanavan osoite on www.helsinkikanava.fi.

Suomen Kansallisooppera

Kansallisooppera esittää oopperaa ja balettia sekä nykytanssia. Kansallisooppera sijaitsee Töölönlahden rannalla Helsingissä.

Tapiola Sinfonietta

Tapiola Sinfonietta on Espoon kaupunginorkesteri. Se esittää klassisen musiikin lisäksi esimerkiksi lastenmusiikkia. Tapiola Sinfonietta esiintyy yleensä Espoon Tapiolassa. Lisäksi se esiintyy kirkoissa ja konserttisaleissa.

Espoossa pidetään konsertteja myös Sellosalissa. Sellosali on Leppävaarassa kauppakeskus Sellossa.

Kulttuuritalo Martinus

Vantaalla suuret konsertit pidetään usein kulttuuritalo Martinuksessa. Siellä esitetään klassista musiikkia, pop- ja jazz-konsertteja, lasten konsertteja ja tanssia.