Muovipakkaukset

Muovipakkauksia ovat esimerkiksi elintarvikkeiden muoviset pakkaukset.

Laita ne muovipakkausten keräysastiaan. Laita muut muovit kiinteistön omaan sekajäteastiaan.

Tyhjennä muovipakkaukset. Puhdista ne tarvittaessa ja anna niiden kuivahtaa. Litistä muovipullot, kanisterit ja purkit. Laita korkit ja kannet keräysastiaan erikseen.

Muovipakkausten keräysastian väri on keltainen.

Mitä muovipakkausten keräysastiaan saa laittaa

  • jogurttipurkit, voirasiat, leikkele- ja juustopakkaukset sekä muoviset valmisruokapakkaukset
  • muovikassit ja -pussit, muovikääreet
  • muovipullot, muovikanisterit ja -purkit
  • solumuovipakkaukset eli styroksista valmistetut pakkaukset.

Mitä muovipakkausten keräysastiaan ei saa laittaa

  • PVC-pakkauksia, tunnistat ne pakkauksessa olevasta merkinnästä 03
  • muita jätteitä kuin muovipakkauksia
  • yritysten muovipakkausjätettä
  • purkkeja ja tölkkejä, jotka sisältävät vaarallisten aineiden jäämiä kuten maalia, kemikaaleja, öljyä tai lääkkeitä.

Vie lääkkeet apteekkiin ja muut vaaralliset jätteet vaarallisten jätteiden keräykseen.