Hätänumero 112
Soita hätänumeroon 112 kiireellisessä hätätilanteessa, kun henki, terveys tai omaisuus on vaarassa.
Hätänumeroon vastaava päivystäjä hälyttää paikalle tarvittaessa
- ambulanssin
- poliisin
- palokunnan
- meripelastuksen
- sosiaalitoimen edustajan.
Hätänumero 112 toimii kaikkialla Suomessa. Voit soittaa hätänumeroon ilmaiseksi kaikista puhelimista. Älä laita numeron 112 eteen suuntanumeroa – nämä kolme numeroa riittävät.
Näin hälytät apua
- Soita numeroon 112.
- Kerro, mitä on tapahtunut.
- Kerro tarkka osoite ja kunta, jonne tarvitset apua.
- Vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin.
- Toimi annettujen ohjeiden mukaan.
- Lopeta puhelu vasta sitten, kun saat siihen luvan.