Matkakortin lataaminen
Voit ladata matkakortin
- R-kioskeissa ja S-ryhmän kaupoissa
- HSL-palvelupisteessä Pasilassa
- kauppa.hsl.fi-verkkosivuilla.
HSL-palvelupiste sijaitsee Triplan kauppakeskuksessa Pasilassa. Sen osoite on Pasilan asema-aukio 1, 4½ kerros. Se on avoinna arkipäivinä kello 8.30–18 ja lauantaina kello 9.30–17.
Kauden eli ajan lataaminen
Voit ladata matkakortille kautta eli aikaa. Verkossa voit ladata aikaa joko 14 päivää, 30 päivää tai 360 päivää. Myyntipisteessä voit ladata aikaa lisäksi myös 90 päivää.
Arvon eli rahan lataaminen
Voit ladata matkakortille myös arvoa eli rahaa sen verran kuin itse haluat. Arvoa pitää ladata kuitenkin vähintään 5 euroa. Suurin sallittu summa on 400 euroa.
Matka maksaa saman verran, kun maksat sen matkakortilla tai ostat lipun sovelluksesta. Jos ostat lipun lähimaksulla, se maksaa enemmän. Et voi ostaa lippua kuljettajalta. Et voi myöskään maksaa matkaa käteisellä rahalla.
Hae yleiskielellä myynti- ja palvelupisteitä
Myynti- ja palvelupisteiden osoitteet ja aukioloajat (www.hsl.fi)