Matkakortin lataaminen

Voit ladata matkakortin

  • R-kioskeissa ja useissa marketeissa
  • lippuautomaateissa
  • matkakortin palvelupisteessä.

HSL-palvelupiste sijaitsee Helsingin rautatieasemalla. Palvelupisteen osoite on Elielinaukio 3. Se on avoinna arkipäivinä kello 7.30–19 ja viikonloppuina kello 9.30–17.

Kauden eli ajan lataaminen

Voit ladata matkakortille kautta eli aikaa. Aikaa voi ladata vähintään 14 ja enintään 366 päivää. Voit itse valita, montako päivää haluat ladata.

Arvon eli rahan lataaminen

Voit ladata matkakortille myös arvoa eli rahaa sen verran kuin itse haluat. Arvoa pitää ladata kuitenkin vähintään 5 euroa. Suurin sallittu summa on 400 euroa.

Matkakortin arvolla voit maksaa matkan bussien, junien, raitiovaunujen ja metroasemien kortinlukijoilla. Matkakortilla maksetut matkat ovat halvempia kuin kertaliput, joita saa esimerkiksi lippuautomaateista tai bussien kuljettajilta.

Hae yleiskielellä myynti- ja palvelupisteitä
Myynti- ja palvelupisteiden osoitteet ja aukioloajat (www.hsl.fi)