Liikunta ja ulkoilu
Helsingissä on hyvä mahdollisuus harrastaa liikuntaa ja ulkoilua.
Luonnossa voi ulkoilla
- puistoissa
- metsissä
- rantakallioilla.
Kävelyä ja juoksua harrastavien käytössä on satoja kilometrejä ulkoiluteitä ja kuntoratoja.
Helsinki järjestää ohjattua liikuntaa kaiken ikäisille. Tarjolla on liikuntaa erityisesti aloittelijoille. Erityisryhmille ja maahanmuuttajille järjestetään omia kursseja.
Helsingissä voi myös veneillä ja kalastaa. Helsingin ja sen lähialueiden saaristoon kuuluu yhteensä noin 300 saarta. Kesällä joihinkin saariin pääsee reittiveneillä.
Kaupungin liikuntapaikoissa voi harrastaa ulkoliikuntaa ja sisäliikuntaa. Niissä voi esimerkiksi
- uida
- pelata tennistä
- luistella
- hiihtää.
Liikuntapaikkoja on ympäri kaupunkia.
Osa liikuntapaikoista on maksullisia. Joihinkin liikuntapaikkoihin pitää tehdä etukäteen ajanvaraus, mutta osa on vapaasti käytettävissä.
Lue yleiskielellä lisää liikunnasta
liikunta.hel.fi (www.hel.fi)
Sivustolla kerrotaan liikuntakursseista ja liikuntapaikkojen yhteystiedoista.