Uiminen
Helsingissä on useita uimahalleja ja uimarantoja. Kesällä voit uida myös Kumpulan maauimalassa ja Uimastadionilla.
Jokainen voi harrastaa uimista ja muuta vesiliikuntaa omaan tahtiinsa tai osallistua ohjattuihin ryhmiin.
Uimahallit
Uimahallissa jokainen voi uida tai harrastaa muuta vesiliikuntaa omaan tahtiinsa. Uimahalleissa järjestetään ohjattua liikuntaa, kuten uintiopetusta. Uimahallista voi lainata uimisessa käytettäviä apuvälineitä, kuten kellukkeita ja vesijuoksuvöitä.
Uimahallissa käyminen on maksullista. Uimahalliin voi ostaa kertalipun, 10 kerran sarjakortin tai kuukausikortin. Lapset ja eläkeläiset pääsevät uimaan alennettuun hintaan.
Uimahallit ovat yleensä suljettuina osan kesästä. Uimahallin aukioloajat kannattaa tarkastaa etukäteen. Voit uida kesällä Kumpulan maauimalassa, Uimastadionilla tai uimarannoilla.
Uimahallien yhteystiedot ja aukioloajat näet Helsingin kaupungin verkkosivuilta.
Lue yleiskielellä lisää uimahalleista
Helsingin uimahallit (www.hel.fi)
Uimarannat
Kaupungin valvomalla uimarannalla seurataan uimaveden laatua. Jos vedessä ei voi uida, siitä kerrotaan uimarannan ilmoitustaululla. Useina kesinä uimarannoilla ei ole voinut uida, koska vedessä on ollut liikaa levää.
Kaupungin valvomalle uimarannalle palkataan kesäksi uimavalvoja. Valvoja huolehtii, että ihmiset voivat uida turvallisesti. Uimavalvoja työskentelee vain päivisin.
Helsingin kaupungin verkkosivuilla on tietoa uimarantojen sijainnista ja palveluista. Lisäksi sivuilla kerrotaan, onko rannalla uimavalvoja.
Lue yleiskielellä lisää uimarannoista
Helsingin uimarannat (www.hel.fi)